menjelang Lebaran

satu persatu gumbira demi gumbira bertandang menjelang lebaran...
Alhamdulillah atas rezeki kurniaanNya
terpenting pastinya kepulangan sidia yang diharap-harap...
walaupun katanya kalau dia dapat balik sebelum raya...kami sekeluarga kenalah gerak balik ke 
Shah Alam menjelang lebaran, ikut turn punya pasal.
macam sedih mengenangkannya...mesti bila dah balik shah alam macam taklah nak balik semula ke Kedah di hari raya...letih bertingkek-tingkek tuuu.
seperti diharap...
sidia balik, tapi bila dah sampai kampung, sidia sendiri buat keputusan untuk beraya di kampung.
semakin panjanglah langkah si mama petang-petang bila sidia di sisi...
balik dari masjid, anak dah tido...12tengahmalam ayahmama keluar jalan tengok suasana raya😘
tahun ni start masak-masak awal pagi...dah siap ketupat rendang semua, 
petang keluar berjalan...
berlalunya 30ramadhan hujan mencurah-curah menjelang maghrib... 
tersentuh juga rasa di hati bila ramai dok post kat ig kesedihan berakhirnya ramadhan....
semoga kita ditemukan lagi dengan ramadhan yang akan datang...aminnn.


Comments

  1. bahagia nya dh la dpt cuti lama kt kampung, pastu sambut raya lak kt kampung... lagi lah meriah ye kak

    ber romantik la ek dating dua2 bila anak2 dh tido

    ReplyDelete
    Replies
    1. hiks, takde romantik2 pon...
      jalan2 tengok orang jual kuih raya dodol raya lampu raya :D

      Delete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

Post a Comment

sudi-sudikan... :)