cerita Disember 2018

assalamualaikum wbt.
hampir setengah bulan..blog bercuti sekolah😀
sedar tak sedar seminggu lebih kurang je lagi tinggal sebelum kita melangkah ke tahun 2019
seminggu lebih kurang ni jugalah masa yang tinggal untuk melengkapkan persiapan persekolahan anak3...rasa macam sikit sana sikit sini yang tinggal untuk disiapkan
...tapi sebenarnya banyakkk begitu begininya tu, 
errr...tahun 2019 3 orang semua sekolah, sempat ke mama nak ber'entry ni😁
jom cepat-cepat kita hadamkan sesiap cerita cuti hujung tahun kali ni.
kali ni takde la cerita suwetsss                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                
mama berhoneymoon makan ceklat strawberi ka apa ka...                                                   
si ayahnya berpergian kerja di pagi hari anniversary ke 11😌
....tapi beberapa hari sebelum tu sempat la si ayah tempah katering buat makan-makan jemput orang masjid..berkenduri doa selamat di kampung bersempena si abang selamat disunatkan dan seekor kambing disembelih untuk aqiqah si kakak.
mak mama dibantu geng sekampung pula masak pulut kuning dan kari ayam..nyummms
sekalikan dengan majlis belah mulut/tahnik cucu ke-8 yang lahir 15nov tu hari.
Adam Thaqif  nama diberi...anak buah bongsu setakat ni😘

view di lebuhraya...perjalanan balik agak tersekat-sekat, banyak pula kerja-kerja repair jalan

sempat belok ke sungkai...lunch@ #nasibamboosungaiklah

pagi di kampung...bagi ikan makan

naik rumah kambing...yang sangat mesra kawan-kawan

pilih kambing aqiqah untuk kakak aisyah

kambing super cool.sporting dia nak bergambar dengan si kakak..alhamdulillah selamat di aqiqahkan.

si abang selamat bersunat pada 5 Disember 2018

alolololo...anak manja ayah sorang ni😘😘😘

bangun pagi...jalan-jalan menjemput seceruk kampung..pertama kali jumpa buah berangan..selalu tengok yang dalam kuali je

rumah kakak sepupu...tengok angsa kemain posing ke tu panjangnya leher

menjadi betul bonsai tanaman kakak-kakak sepupu

balik rumah...siap dah khemah di pasang, pengantin yang nak dirai tu sibuk nak tolong pasang kain meja

settle berkenduri..esok-esoknya ayahmama berjalan cari makan ke kuala Perlis

tengok sunset sekali pakej anak bulan kali ni & wajib maghrib di masjid tepi laut

esok-esoknya tu pulak, ayah lepas si mama ber 'me time' ke Padang Besar...tq u😘 anak3 semua dok ayah.

janggal serba tak kena berjalan tanpa anak3....puuuuulakkk😅
   
 😊in shaa Allah, hujung-hujung disember...kita sambung penutupnya👌                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            

Comments