pisang goreng beratur @Shah Alam

wordless wesnesday ye arini?
..so, jom tengok gambar sambil2 pikir juadah apa untuk minum petang nanti


sampai ke dalam kebun orang aku beratur...sempat selfie dengan pokok belimbing buluh lagi..hikhik
tapi harini kita cerita pasal pisang goreng, kan?
tak heran ke..kenapa ramai sangat sanggup beratur tunggu pisang siap digoreng padahal banyak lagi gerai pisang goreng sekitar tu.
keistimewaan sini yang aku perasan...bukan takat pembeli je yang beratur panjang...
rupanya...kuali untuk menggoreng pun beratur panjang...ada 4-5 kuali rasanya
lepas tu pisang goreng ni juga akan berpindah dari satu kuali ke satu kuali semasa proses menggoreng tu tau...beza sangat dengan gerai goreng pisang biasa yang selalunya cuma ada sebijik kuali...dan segala jenis pisang, kopok lekor ke karipap keledek semua sekali harung masuk sebijik kuali tu je.
rasanya...?
kerangupannya tu yang lain dari yang lain...
sekali cuba mesti nak datang beratur lagi..berbaloi beratur panjang la orang kata.
sebenarnya...pisang goreng ni dah lama kewujudannya...sejak anak aku yang no.1 tu berdukung lagi..aku dah beratur beli pisang goreng ni..dulu lokasinya kat 19, yang sekarang ni kat jalan nyiur18...cuma aku jer jarang2 lalu situ...excited lebih la lepas tahu ada lagi pisang goreng ni.


You Might Also Like

6 comments

  1. Nampak memang rangup pisang goreng tu... tu yg ramai beratur ye... hehe

    ReplyDelete
  2. mesti ada keistimewaanya yang tersendiri sampai ramai yang sanggup beratur panjang.

    ReplyDelete
  3. Seronok kalau meniaga , pelanggan beratur panjang mcm ni kan...
    Rasa nak meniaga 24 jam je hihi...

    ReplyDelete
  4. Wow, mesti sedap sungguh pishang goreng tu, yang best rangup krup2 tu, tapi yg kita goreng sendiri nape tak sedap camtu ek?

    ReplyDelete
  5. mesti sedap kalau sampai sanggup beratur camtu kan

    ReplyDelete
  6. Wow.....jual goreng pisag sampai.macam tu....memang laya la..haha

    ReplyDelete

sudi-sudikan... :)

Like us on Facebook