bateriKONG dan pengalaman

KONG tu apa?
sekian lama pakat guna pakat sebut...lepas tu pakat-pakat paham sendiri
anak sekolah rendah malah yang sekolah tadika pun paham KONG tu apa..paham tapi jangan ditanya apa maksudnya..haha
bila handphone baterikong, kena la cepat2 charged handphone tu
tapi kalau kereta baterikong?....hah!kacau bilau hidup jadinya, lagi-lagi kereta sekarang main tekan2 button jer semua...baru nak terkial-kial belek kelebet cari button nak keluarkan kunci manual..hihi
pengalaman2...
biasalah perempuan..drive nak tapi hal selok belok dalaman kereta malas nak ambik tahu..apalagi nak kelebek study manual A-Z.
orang lain ada suami ada sedara yang on the spot boleh calling2 minta bantuan...aku?
sorang demi sorang muka laki orang tu laki orang ni berlegar dalam kepala...haha...
...........
aku pernah nampak satu pagi masa hantar anak ke tadika, di kejiranan sana...sebuah kereta jiran sedang di recharged oleh kereta jiran sebelah,...tapi jiran sebelah aku, dah keluar beraya.
aku juga pernah nampak jiran selang dua rumah aku pernah baterikong..lepas tu ada budak motor datang bawa bateri....sedang berkira2 nak ke rumah jiran yang itu......
aku teringat pula ke bateriku.com yang aku perasan kenalan2 efg dok post kat ig diorang satu masa dulu, aku pun cubalah nasib..google dan dapatkan no.contact bateriku.com....

and....taraaaa!

sampai dah kereta #baterikong eh, bateriku.com selamat parking sebelah kereta aku
kereta diperiksa..memang baterikong lah..kan bila dah semua pun senyap sunyi je
bab pilih bateri?...putih ke hijau..err..err..merah takde ke😅haha..kalau dah pompuan...yang memilih
atas rekemen encik bateriku.com ni, aku pilih yang hijau...rm195, warranty 11/2 tahun katanya
pengalaman pertama aku tukar bateri kereta syawal tu hari...senang kan ada bateriku.com ni
bila aku cerita ke en.suami..murah dia kata..berbanding dia pergi tukar kat kedai rm200 lebih selalunya...eh, kalau ambik 'century' lagi murah sebenarnya...
err..err..korang ada tak yang guna bateri hijau macam aku?

You Might Also Like

4 comments

  1. Biasalah tu, bateri kereta sampai kong baru kita tukar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ..first time, dupdapdupdap tu len macam sket

      Delete
  2. Cepat tak dia htr Sue...
    Yelah ...kadang tu bila bateri kong, suami pulak tak de, nak panggil jiran tetangga tengok pun serba salah....mmg elok sangatlah ada bateri.com ni ek..

    Tak pernah pulak tgk bateri hijau mcm tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. cepat juga sampainya,lepas call bagi detail..share location kita dgn orang dia yg nak datang tu...dlm 1/2jam camtu je tunggu.

      Delete

sudi-sudikan... :)

Like us on Facebook