projek tumbuh gembira

assalamualaikum wbt.
lama tak becerita di sini...rindu tiba-tiba👋
...bila dalam proses kembali mencari ritma begini, ritma tu...hmmm?

cerita hampir sebulan berlalu...
hobi tiba-tiba en.suami,...yang automatik kena jadi hobi aku bila dia keluar bekerja...yang kadang berminggu kadang berbulan tu.
proses ambikalih hobi ni susah mau cakap jugalah...hobi mana boleh paksa2, kan
walaupon tugas aku cuma untuk shower semaian tu pagi dan petang je pon... pi mai aku memang akan siram tanaman ku juga di petang yang ku terasa nak siram..hikhik
ye la..musim hujan kan sekarang...
tapi bila dah nama semaian ni...kenalah di tatang bak minyak yang penuh..haaa, gituuu
mana boleh harap ke tempias hujan pula..sah-sah tak kena dah terceruk nun letak duduknya.
Kalau nak tau...bukan setakat dua biji telur tu saja semaiannya..berceritet ngko...dalam bekas plastik dalam pasu-pasu lama...tapi sajalah aku snap yang dalam telur ni..pestime aku tengok orang semai benih dalam kulit telur😁
eh..aku kena snap semua sebenarnya...setiap perkembangan semaian harus ditunjuk gambar ke en.suami nun di tengah laut...hmmm, kalau dah hobi katakan😅
bergegas aku pepagi ke tapak semaian sebaik balik dari kerja-kerja hantar anak-anak mengaji ke kafa ke kindy semua..err, ada jer hari yang aku saja-saja skip shower semaian tu tau😜...kalau skip pagi, petang aku sembur la...aku tak kejam aihhh!
see...tumbuh gembira diorang dengan belaian mama garang sorang ni..hikhikhik.

....pagi hari Pekerja...ayah semaian tiba-tiba terjengol depan pintu😍
bukan setakat anak3 yang terlompat terjerit suka...tak ketinggalan anak-anak semaian si ayah juga..
dah selamat dah semua si ayah pindah keluar dari kulit telur tu...kulit telur pun dah tak nampak bayang...cepat-cepat mama garang update buh dalam notaharianmama sebelum gambar kena delete lagi😂


You Might Also Like

1 comments

sudi-sudikan... :)

Like us on Facebook