menggoreng 'pisang Tanduk'

tempias mood entry sebelah...entry masakan keluar lagi di petang mendung hujan tak jadi
haishh...rasa bersalah juga bila terrrrajin menggoreng-goreng time en.suami dok ada ni
ye la..kalau tak si wife yang hidang makanan sihat, siapa lagi, kan😏
masuk umur matang...
beria menyambal menumis hidangan feveret makan bertambah sampai moncet2 bukan lagi kebanggaan...lain yang datang, taktauuu😜..cukuplah dengan 'makan untuk hidup'.
ehem...ehem
kasi chance la...aku layan kegeraman, 2biji je aku beli pisang tanduk
sebijik aku goreng...nikmatnya habis sepiring aku hadap sorang😋
suami tak puashati aku simpan dia dua keping je..hikhik.
lagi sebijik aku biar ranum dan cekodokkan...anak3 aku layan cekodok jer diorang,
tapi kalau pisang goreng makcik taman depan berebut tak hengat
beterabur serdak berminyak dalam kereta...😭

pilih yang paling besar..sebijik rm3.3 camtu
potong ikut citarasa...aku suka yang dipotong sedikit nipis..makcik goreng pisang potong tebal sangat😀
pakai tepung goreng pisang ADABI+tepung beras dan sket tepung gandum...semerbak dapur👌

You Might Also Like

2 comments

  1. besarnya pisang tanduk tu ...buat kerepek pisang pun sedapkan pisang ni ?

    ReplyDelete
  2. Faveret laki hakak jugak ni Sue. Hakak pun suka gak hihi. Hakak pun mcm Sue, kalau goreng pisang suka nipis nipis. Tak suka tebal tebal. Tepung kalau rangup sangat pun tak sedap jugak. Biar dia keras keras gitu....

    Teringin lak nak makan pisang.

    ReplyDelete

sudi-sudikan... :)

Like us on Facebook