February 6, 2017

cerita "rendang"

bukan rendang tak berbuah.. tapi rendang ayam aku pantang nampak😋
hamboiii...cerita masak lagik?...mentang-mentanglah terkasima tengok ramai singgah tengok lauk aku masak semalam-semalam tu🙈..maap na, tajuk ala-ala blog resepi tapi malas salin resepi.
Aku kan kalau pi makan ke membeli laukpauk ke kalau nampak ada rendang kan mesti tak tentu arah, .. kalau tak beli confirm balik tu terkenang-kenang..
esoknya aku pi jugak beli, tapi paham2 la rendang ni gu dia pulut kuning.. baru syok,
lepas makan mabuk kepayang abislah apa kerja tak jalan nanti...
tapi sekarang teror dah, tak pulun sangat tang pulut tu.. lepas tu back up dengan itu ini  lagi so takde dah mengantuk kepayang badan berangin ke semua tu, alhamdulillah.
Nak makan pun kena ada ilmu juga haa bila semakin banyak usia😅... lainlah kalau budget hebat minum vivix terus hilang semua masalah😏,..Ye ke???
Eh, mana cerita rendang nya 🙈
Bangun pagi merendang di hujung minggu..
melempeng juga sambil-sambil tunggu rendang kering..buat gu
suami tanya kenapa rendang aku merah, ipar-ipar masak, kuning rendangnya...
err!aku orang utara..rendang merah, hiks.
sapa teror masak rendang kuning mai jawab sat, aku zaman berzaman rendang merah la si pencinta cili kering.. katanya :)


2 comments:

  1. Hakak pun main belasah jer Sue, tp selalunya tak delah merah sangat, sebab campuq dengan cili padikan so jadi mcm coklat hijau lah kot. Ada ka warna tu? Hihi. ..

    Rendang kuning tu sebab tak buh cili kering kot ek

    ReplyDelete
  2. sebenarnya aRz pun suka rendang dan ketupat pulut...macam tak kena kalau makan dengan nasi himpit....nasi himpit kira talian hayat la kalau tak ada apa baru makan...

    dari segi warna tak kisah sangat asal rasa sedap...bedal jela hehehe

    ReplyDelete

sudi-sudikan... :)