November 4, 2016

cook2...aqil turns 2

ada sekeping dua gambar masak-masak hujung minggu cuti depavali tu hari..
boleh la buat kenangan aqil genap umur 2yearsold ':)... 28oct.lepas.
ops!sory...we makan daging 3hari cuti depavali tu, pantang ayam sat.
haihh orang chicken pox sorang tu terjeluak-jeluak pulak dia bila suruh makan ikan, macamana nak "masukjawi" ntah?.. kena pantang ayam tau lepas potong tutt' :D
dulu-dulu belum sekolah boleh jugalah ugut "kalau nak jadi pandai kena makan ikan"... ni dah sekolah tak makan ikan pon boleh je tiap kali exam dapat no.1, yeahh!
....kering idea si mama nak melayan cakap anak-anak bijak sekarang ':)
Ops! abanglong anak "no.1" ayah&mama tu nanti la entrynya, in shaa Allah,

inikan entry aqil turns 2.. cian aqilFirdaus mama :)
budak 'electrical' sporting abih kalau pi tengok barang elektrik...stay cool&steady cucuk sempena 2tahun.
aqil tak suka kek, ayah belikan donut melekit-lekit ni..pon tak suka juga ;D

gigih si mama gentel daging fresh...homemade katanya

kasi baked sukahati meatball+pasta+potato tabur mozarella..3in1 katanya..berebut anak tunggu depan oven ':)

meehoon goreng kesukaan birthday boy...NO cili, NO kicaplah abang chickenpox nak join sekaki

siakap berasa-rasa mama tumpang sekaki...punya la sedap ayah&mama makan,anak tak minat ikan nak buat gena ye?

2 comments:

  1. Happy belated birthday aqilFirdaus. Moga terus membesar jadi anak soleh. Penyejuk hati ibu ayah. seronok ye main masak2.. :)

    ReplyDelete
  2. Happy belated bezday adik. Cakap mesti dah banyak sekarang ni. Tahniah utk abg yg dpt no 1. Patutlah mama happy jer.

    Budak budak mmg kurang suka ikanlah Aiza...bagus jugak, makan tak payah nak berebut dengan mereka hihi

    ReplyDelete

sudi-sudikan... :)