makan ikan with style?...gituu ':)

abis dah ke belum kecoh-kecoh pertikai bini orang siang buang perut ikan sardin tu hari?
..hihi, paling aku tak boleh lupa kat si sardin yang dapat gelaran ikan tecekik leher tu,..
beria aku cari balik nak simpan gambar 4ekor sardin tu dalam entry hari ni.
Tapi hari ni aku bukan nak tulis pasal ikan sardin,kita makan ikan besar sket la memandangkan abangZariff kita bawa balik ikan besarrr nyaaa.
Cara paling style maksud aku tu bila kita makan ikan besar-besar ni ikan tak perlu diterbalikkan,
pinggan tak comot kuah tak terpercik...
lain la ceritanya bila kita makan sesama adik beradik family kita biasanya makan dengan tangan
bila dah habis makan sebelah, selamba dekkk je sorang tu terbalikkan ikan guna tangan dia sebab nak makan yang sebelah lagi,
tapi kalau makan kat luar, makan semeja bulat dengan yang ala-ala berprotokol sket ke, hiks...
pakai sudugarfu chopstik bagai...selalunya yang ala protokol-protokol ni makan rasa-rasa je,
takdenya dia bangun beria nak terbalikkan ikan besar tetengah meja tu..kan ke comei bila kita yang buat tu,..angkat tulang besar tetengah ikan tu guna sudu garfu ke chopstick, alihkan ke piring lain...lepas tu baru sambung cubit ikan..style,kan ;)..eh..eh, si protokol sambung berebut cubit ikan la ;)
*menjadi kepantangan orang di lautan juga sebenarnya, makan ikan besar-besar kat atas kapal ke dalam bot pi mancing ke tak boleh terbalikkan ikan dalam pinggan tau..sebaliknya alihkan saja tulangnya.

ikan darat ikan laut
testing2x one..two..three

You Might Also Like

0 comments

sudi-sudikan... :)

Like us on Facebook