October 19, 2016

lonte

kita sebut nama panjang dia lah "lontong sate"
...senang orang nak paham dan tak pikir kelain sangat
sejenis makanan yang datangnya dari belah-belah selatan negara kita...asal Medan katanya
ada bunyi lontong-lontong tu kan...kalau di imagine kan lontong dimakan dengan sate,
biasa jer tu..raya-raya selalu je jumpa ;)
haipp...apa-apa pun jom cuba dulu, lontong 'lonte' bukan semborangan lontong yea
beras dihimpit dalam gulungan daun pisang lain rasanya dengan nasi himpit bungkus plastik
lawankan dengan kuah kacang seakan kuah sate..rasa je lain sket seakan kuah pecal gitu.

"lontong sate Meru"

1 comment:

  1. Oh... kakak tahu ni
    Tapi kalau kat JB ni biasa makan samada dgn serunding/rendang/sambal tumis/kuah kacang
    Ataupun makan macam makan dgn kuah lodeh tu dgn sambal tumis..

    ReplyDelete

sudi-sudikan... :)