menantu pakNgah

Jarang sangat aku menulis pasal orang kat 'notaharianmama' rasanya... alih-alih cerita aku anak beranak je la.. hari ni meh  buat kelainan sesekali.
Sabtu 1st day cuti sekolah hari tu, pakngah kelab cinta sayang buat majlis sambut menantu. Kali ni buat majlis kat laman rumah saja, ye la sepupu aku yang kawen tu pun baru habis belajar. Comel wife dia satgi aku buh gambar. Seronok juga ada anak lelaki ramai-ramai ni boleh kumpul menantu pompuan ramai-ramai lagi untung bila ramai-ramai tu jenis rajin, ringan tulang..berkumpul kat rumah mentua pakat masak mengemas sesama.. bahagia makNgah aku :)
tapi aku perasan kalau kat bandar-bandar menantu orang bandar tak masuk dapur mentua la, dah mentua pulak terkocoh-kocoh siapkan hidangan nak jamu menantu. Kasihan ibu mertua kan...
Jangan begitu, ingat satu hari nanti kita pun bakal jadi ibu mertua ':)


You Might Also Like

1 comments

  1. hakak yg lahir kat london ni pon tahu je bantu mak mentua kat dapo...esok2 kalau si abang ngah kawen dapat menantu femalas memang hakak sebab je vontot dia...hahaha...selamat pengantin baru pada pasangan mempelai...semoga berbahagia sampai jannah Allah hendaknye

    ReplyDelete

sudi-sudikan... :)

Like us on Facebook