May 18, 2016

tak blogger aaa' kalau takde gambar makanan dalam blog katanya

belek galeri hp.. tak ada gambar lain melainkan gambar makanan atas meja makan aku ja aku snap minggu ni... makan pagi ada makan tengahari ada makan malam pon ada...
tahun lepas pon aku gini...
bulan-bulan terakhir menjelang Ramadan tiba-tiba jadi gigih menangkap gambar makanan yang aku hidang atas meja makan tu tak kisah lah beli ke masak.. pastu masuk je bulan puasa terus hilang mood tu... pastu tengok orang post entry buh gambar menu berbuka ke bersahur ke.. aku macam alaaa.. awat aku tak snap gambar makanan aku semalam eh? 
act. aku suka je nak tengok orang tempek gambar makanan bulan-bulan puasa tu walau ada yang kata "kurus pahala puasa" sebab banyak sangat tenung gambar makanan,...aku pasang niat betul-betul la sebelum tengok, aku tengok sebab nak cari idea untuk menu berbuka ke bersahur...kan bagus tu, ehem ;D...pilih siap-siap idaklah rambang mata sampai terlebih membeli di bazaar, tak pon cari idea apa nak masak..lagi bagusss kan :)

4 comments:

  1. Masyallah Mangga tu mmg menggoda sungguhlah Sue.... Tadi kat blog Lieya Latif pun ada gak gambo mangga ni. Serious lama sungguh tak makan mangga.
    Betul betul....mak pun tak kisah kalau org hidang gambo makanan dlm bulan pose, sebabnya kekadang nak cari idea memasak... Tak tgk gambo makanan kat blog kengkawan, sebenarnya kita tgk jugak kat internet sebab tgk resepi .

    ReplyDelete
  2. masa bulan puasa nti pantang nengok pic makanan..lapar dibuatnya.. hehe
    buah mangga tu paling teringin nak makan...:)

    ReplyDelete
  3. Lahawlawala... ini macam nak balas dendam ni dik hihi...
    Buntang mata kakak dok tengok satu-satu.

    Kakak dah biasa puasa jadi tengok makanan tu bukan tak teringin tapi tak kisah sangatlah walau bulan puasa dok tayang makanan. Dah tua:)

    ReplyDelete
  4. amboiiii meriah sunguh2 ni..part mangga dengan terung berlado tu paling mengoda...eh! sambal garing cik nor tu pon bole tahan gak...hahaha :')

    ReplyDelete

sudi-sudikan... :)