pasar malam


salam pembuka hari
Selamat hari senin.. semoga hari ini lebih baik dari hari semalam.
Semalam best!
mendung di awal hari dan kehujanan di petangnya, nasib keluar dapat jumpa hujan..balik tempat sendiri ohhh tak sampai pun hujan tu ke rumah aku rupanya.
kutip pengalaman baru tumpang tengok, tumpang nervous resah penjual di pasar malam tengok langit hitam ada pula kilat petir berdentum, sapa tak lemas perut dah la dok kat tempat terbuka macam pasar malam tu kan....kita suka hujan depa pun suka.. masing-masing pon tunggu hujan petang-petang bilas-bilas kan nyaman jadinya suasana.. tapi tu lah kesian kat yang berniaga, sate sedap pon tergugat pastinya , dibakar bila hanya ada permintaan.

You Might Also Like

4 comments

  1. tempat akak malam tadi ujan kejap...petir je berdentam dentum ujan nye tak sampai 5 minit...tapi akak tetap bersyukur sebeso beso syukur...sekurang2 nye sejuk gak bumi...malam semalam akak baru je makan sate tapi nape cam mengalir laju je ailio tengok sate dalam gambo ko dik T__T dapnyeeee

    ReplyDelete
  2. kat rumah saya dah lama tak hujan.. moga ada rahmatNya selepas ini untuk turunkan hujan :)

    ReplyDelete
  3. Kat sini hujan jugaklah 2 hari lepas Sue...entahkan bertambah entahkan tidak, air empangan agaknya....

    Yelah dlm kita mengharapkan hujan....ada sebahagian dpd mereka merasavsedikit tergugat. Kalau hujan sapalah yg dtg nak membeli kan Sue....penat sudah mereka seharian menyediakan juadah untuk jualan....
    Hari Ahad hari tu pun mak baru makan sate..

    ReplyDelete
  4. dekat KL kalau hujan sebelah petang ...runsing lah sangat ..habis lah basah ...balik naik motosikal ini lah nasib nya

    ReplyDelete

sudi-sudikan... :)

Like us on Facebook