June 18, 2015

ramadhan 1 penuh kesederhanaan

Assalamualaikum wbt.

Berlalu sudah ramadhan pertama,
...alhamdulillah berjaya melepasinya walau agak kelibut jugaklah nak menyesuaikan diri
hari pertama harus berjela kalau nak cerita kelibut ramadhan si emak beranak 3 tahun ni
memasing ada karenahnya
dengan si kecil pon dah mula bangun berpaut nak berdiri meniti bertatih
pantang kita toleh belakang sekejap dia dah terlentang...alahai cian adik aqil,
bergegar kepala terhempas ke lantai.
abanglong dan kakngah pasti itu ini ceritanya, tak terkarang dah si mama kat notaharian dia sekarang :)

Paling sentimental untuk dikenang di ramadhan pertama tahun ni...si mama terlewat bangun sahur
salahkan alarm hp yang tak berbunyi..hehe,
dah tak cukup masa kalau nak masak...makan roti sapu mentegakacangcoklat :)
dan minum calciyum la kita
takpe..makan kurma pon dah lebih dari cukup sebenarnya, kan...heee

kurma,madu

kapaltangki,hilang,ditemui

Lega hati dengan berita penemuan kapal tangki MT Orkim Harmony semalam
kapal yang hilang sekaj Khamis lalu telah di sahkan ditemui di perairan Kemboja pada 1 ramadhan.
dengan kesemua anak kapalnya selamat.
sapa tak risau,kan..lagi lah sejak menjak kebelakangan ni negara kita asyik dilanda ujian demi ujian.

apapon...
"sesungguhnya yang baik-baik itu datang dari Allah  dan yang buruk itu datang dari kita sendiri".

2 comments:

  1. Ramadhan pertama SA sedih gilo...x sempat masak...berbuka mkn kuih je...pas tu baru sempat masak...

    ReplyDelete
  2. yes.
    selamat da kapal tu.
    moga xde la lagi citer sedih di malaysia ni :)
    in shaa Allah...

    ReplyDelete

sudi-sudikan... :)