June 15, 2015

orang masjid, ameennn

kenduri

rasa sayu pulak tengok gambar anak berselera menikmati nasi bungkus bawa balik dari surau
alhamdulillah, sedap nasi juga kurmanya.
yang sayu tu sebab teringat ayah kS kat kampung....
balik dari solat isyak baru dapat makan malam...kadang dah hampir pukul 10malam 
tapi orang masjid ni murah rezekinya...ada jer buah tangan bawa balik dari masjid
nasi bungkus macam ni memang selalu sangatlah
nanti boleh nampak ayah makan sensorang  kat dapur..
kadang mak temankan borak2 sambil minum teh O
kadang mak dah lelap letih masak melayan cucu sesekali ramai-ramai balik kampung tu, kan.
kS mesti menyibuk nak merasa, hehe
lagi-lagi kalau dapat pulut kuning siap gulai ayam..memang ayah kS bagi terus sebungkus tu ke anak dia ni..heee 

Luqman nak jadi orang masjid, macam atok kampung...heee
amin3x
biarlah rajin ke surau sebab seronok boleh dapat nasi bungkus ke apa pon sebab musabab dia pon kan
sementara suami masih dalam mood 'standby' ni je lah boleh nak ke surau pon,
sempat kot nak merasa terawikh semalam dua sebelum si ayah di panggil bekerja..huhu.

1 comment:

  1. baguslah nak jadi orang masjid. hehehehe... alhamdulillah. rasa tenang je kan. hehehe. maksud standby tu macam mana?

    ReplyDelete

sudi-sudikan... :)