masak sendiri tomyam rasa Thai sebenar ;)

masuk entry ketiga bergambar makanan...hujung minggu la katakan ;)
apa ni 2x, nak lawan blog resepi KAH?

rasaThai, sebenar

pes tomyam sedap bak anggg...boleh feeling2 dok hirup tomyam kat Bangkok ke Songkhla dah ni
mana nak dapat pes ni?...harga?

gigih kena pakat pi cari nun di Padang Besar baru jumpa,
ok, itu dulu.
sekarang dah ada merata, kedai-kedai runcit kot kampung kita tu pun ada, kata adik kS.
ohh..sabar2, bila nak balik kampung ntah? nak puasa dah tinggal tak berapa hari dah ni
kang ada yang nak minta tolong abang Poslaju jugak nanti..hehe

rasaThai, sebenar

berita baik berita baik.
pes tomyam sedap bak anggg dah sampai kat pasaraya NSK.
baru jer sampai ni...
sebelum-sebelum ni takde pulak nampak pes sedap bak anggg ni kat rak pes-pes tomyamnya.
mesti cuba tauuu...terbaik,
jom masak tomyam semudah memasak mee segera di bulan puasa nanti.

rasaThai

cuma perlu didihkan air kemudian masukkan pes ni mengikut sukatan yang tertera di botol atau boleh jer mengikut tahap kaw yang disukai ;)
pastu tembahlah segala jenis koleksi sayur dan ayam, daging atau pilihan makanan laut yang digemari.
sila tambah cili padi bagi menyeimbangkan rasa masam pes ini.
perghhh...rm3.75 harga sebotol comel tu,
nak dapat semangkuk tomyam macam kat gambar tu hanya menggunakan separuh botol
kira boleh masak 2x untuk sebotol pes comel tu
nak masak seperiuk?..kenalah lah beli 3botol..hehehe.


You Might Also Like

7 comments

  1. wahhh...merahnya kuah dia...macam mantoppp je!kompem peluh2 makan...hihi...
    perlu letak serai, daun limau purut, cili & bawang lagi ke?


    singgah pagi :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. pes ni lebih kepada masammm yang sedap..kalau nak peluh2 tu..kena tambah cili padi sdn bhd. :)

      Delete
    2. serai,daunlimau bawang semua tu takpayah letak pon dah sedap, klau ada letak jer lagi terangkat la tomyamnya.

      Delete
  2. aida beli kat hatyai.
    berbotol2...
    pastu kirim kat kawan balik kedah :)
    tapi lain skit la jenama nyer dari yg ni...
    sedap jugak. menyengat!

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang ada macam2 pes nya sebab tomyam pon ada bermacam2 jenisnya :)

      Delete
  3. perghhh dan2 meleleh air liur tgk tomyam ni...mana nak cari paste tomyam huhu
    rasa2 kat johor dh masuk ke pes ni ek?

    ReplyDelete
    Replies
    1. minta kawan2 kat utara belikan..pastu abang poslaju ok jer nak tolong bawa ke johor tu :)

      Delete

sudi-sudikan... :)

Like us on Facebook