June 29, 2015

#cabaran 20Hari | Resepi hidangan sahur paling ringkas

#cabaran 20Hari Puasa Raya 2015 masuk hari ketiga.
nampaknya tajuk yang diberi masih berkaitan dengan cerita sahur..kira kalau nak buat sambungan cabaran semlm pon boleh ni..tapi, tapi bila ada perkataan "resepi" kat tajuk tu
silalah kembali ke pangkal jalan, ke ceruk dapur tu haa jangan nak berangan sahur kat luar bagai..hihi
sila balik ke ceruk dapur selongkar apa ada...ketung-ketang-ketung-ketang ketuk-ketuk kuali

dann taraaaa..

stok vono memang sentiasa ada dalam kabinet dapur tu untuk sarapan anak2, ke makan tengahari ke petang pon boleh...janji ada benda nak hidang bila anak minta makan.
stok penyelamat bila terlambat bangun sahur, pastu blank taktau nak masak apa..
cuma perlu grill roti kat kuali sapu planta tabur garlic sket ke oregano ke sket..haa,terus jadi omputih
ber"mushroom soup" bagai..hihi
nak buat garlic bread tu kalau guna roti wholemeal lagi terangkat rasanya..
sedap jugaklah..bleh la nak buka selera sahur hujung-hujung dekat nak raya nanti...selalunya mood makan nasi pepagi dah hilang bila di hujung-hujung ramadhan.
yang pasti,..tetaplah tak boleh nak lawan dengan si pembuka selera goreng gelama masam kul 5pagi,
dia punya semerbak menusuk tu boleh buat jiran bangun cari nasi kot..hehe

ohh..maaflah gambar garlic bread dihidang bersama mushroom soup vono masih dalam angan sebenarnya...masih dengan selera tekak melayu buat masa ni

resepi?
nak buat mushroom soup tu..cuma perlu ikut jer apa yang tertera kat belakang kotak
tapi kS selalu adjust ikut siapa nak makan..kalau untuk anak-anak elok lebihkan sket air panas tu,
biar cair sket supnya, dah nama pun sup segera, paham-pahamlah kan.
tak lengkaplah hidangan mushroom soup tanpa garlic bread...cemana nak buat?
dah ada kat perenggan kedua tu..garlic bread cara kS, cubalah :)

#Cabaran20Hari
#ExchangeFeedGroup
#KelabBloggerBenAshaari

5 comments:

  1. Salam Sue...
    wahh sedap tu soup cicah roti garlic..
    baca sini b\resepi bonde :
    http://kumahuitu.blogspot.com/2015/06/cabaran20hari-yang-ke-3-resepi-hidangan.html

    ReplyDelete
  2. tu dia... memang legi ringkas gilaa ni!

    ReplyDelete
  3. sgt ringkas ni.
    tapi aida kena makan nasi jugak.
    if not the next day melepek tak larat.
    nasi + telur mata kerbau + kicap = sahur ringkas :)

    ReplyDelete
  4. teringin nak cuba resepi ini.. salam blowking..ada masa jemput singgah.. http://koleksiresepiemak.blogspot.com/

    ReplyDelete

sudi-sudikan... :)