jom berkebun kalau takmo nyamuk datang rumah

biar betulllllll?
kebun dan nyamuk kan ke "bff"
bila halaman sarat tanaman tepi-tepi cucur atap tu siap ada yang berkolam ikan bagai...
tapi bila ikan dah mati jejentik yang bermaharajalela...takmo2x
tahulah nak sambut seruan gst...semua kena rajin bercucuk tanam,kan.
ohhh...abaikan intro takde kaitan lagi beremosi di situ..huhu

nyamuk, takut,bungatahiayam,lavender,
-source-




yeahhhh!
jom tanam pokok-pokok ni sekeliling rumah sekarang,
di katakan...segala suku sakat keluarga nyamuk memang tak berani dekat punyalah..

selain untuk menghalau nyamuk...tumbuhan-tumbuhan kategori herba ini memang elok sangatlah ada di laman rumah penggemar-penggemar selera western macam kita-kita khensss :)

You Might Also Like

6 comments

  1. salam kak sue,
    wah, double bonus nie. Selain boleh halau nyamuk, boleh guna buat masak-masak lagi. Jimat... seruan gst. hehe

    #rakanefg

    ReplyDelete
  2. salam sue....
    memang dlm proses mencari pokok2 ni utk ditanam di sekeliling rumah...best jer..nak guna petik sajer...
    #kak zi EFG#

    ReplyDelete
  3. tanam serai banyak pastu boleh jual sekali..ehehe

    #efgier

    ReplyDelete
  4. Sayangnya laman rumah SA xde ...duk taman kan...rumah no 2 last..memang la x dpt nak bercucuk tanam

    ReplyDelete
  5. rasanya dekat rumah ada lemongrass. rasanya la. hehe. saya tukang siram pokok ja. mak yang tanam

    ReplyDelete

sudi-sudikan... :)

Like us on Facebook