sesuatu tentang 'kucing' yang kita perlu tahu;

takut,kucing

kamoo yang suka kucing mesti lebih berminat datang baca entri kS kali ni berbanding kamoo2 yang tak suka a.k.a takut kucing, betul tak tekaan KS ;)

kat gambar tu.."ailurophobia" tu bermaksud 'takut kepada kucing'.
sampai naik kaki kat atas kerusi dah pun..dan tengok kucing tu sebab dia tahu orang tu takut lagilah dia nak datang dekat,lagak macam nak mengusik pun ye
..err, kucing boleh tahu ke orang tu takut kat dia???

Fakta yang perlu kita tahu, kucing sebenarnya adalah lebih tertarik untuk mendekati orang 
yang takut kepadanya.
Ini kerana jika seekor kucing masuk ke dalam sebuah ruang yang ramai orang, orang yang suka kepada kucing pasti serta-merta menunjukkan bahasa tubuh yang menjemput kucing datang menggesel bermanja dengannya.
Berbanding dengan mereka yang takut kucing...serta-merta juga akan menunjukkan bahasa tubuh yang kaku gelisah resah..ah, tak tahulah jom tanya mereka yang takut kucing, heee

sementara si kucing tu pula,...bagaimana agaknya perasaan dia setelah masuk ke ruang tersebut?
kalau nak tahu, kucing sebenarnya faham akan bahasa tubuh yang kita tunjukkan kepadanya.
Dia akan lebih tertarik untuk mendekati mereka yang tidak menunjukkan minat terhadapnya kerana dia merasa lebih selamat sebenarnya..hehe...lagi kita tunjuk kita takut lagi lah kucing tu datang kacau kita
tentunya...jadi, kepada yang takut kucing tu..sila berlagak berani sekarang :D



You Might Also Like

2 comments

  1. Replies
    1. Syukur alhamdulillah saya ucapkan kepada ALLAH karna atas kehendaknya melalui AKI DARMO saya sekaran sudah bisa buka toko sendiri dan bahkan saya berencana ingin membangun hotel dan itu semua berkat bantuan AKI DARMO,saya tidak pernah menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini,atas bantuan AKI DARMO yang telah memberikan nomor selama 3x putaran dan alhamdulillah itu semuanya tembus bahkan beliau juga membantu saya dengan dana ghaib dan itu juga benar benar terbukti, AKI DARMO juga menawarkan minyak penarik kepada saya dan katanya minyak ini bisa digunakan untuk berbagai jenis keperluan dan baru kali ini saya temukan paranormal yang bisa dipercaya,,bagi teman teman yang ingin dibantu untuk dikasi nomor yang benar benar terbukti tembus atau dana ghaib dan kepengen ingin membeli minyak penglaris jualang silahkan hubungi AKI DARMO di 082-310-142-255 ini benar benar terbukti nyata karna saya sendiri yang sudah membuktikannya –ATAU KTIK ALAMAT BLOG AKI -http://pendidikan-merangin.blogspot.co.id

      Delete

sudi-sudikan... :)

Like us on Facebook