Harum manis ayah tak kurang hebatnya

Kedah negeri jelapang padi, nun ada sepohon harum manis kesukaan ramai :)


'Harum manis' adalah sejenis buah mangga, kat sebelah utara nun buah mangga dipanggil mempelam
"mempelam harum manis'...ada juga yang sebut 'pelam'
'pelam'!..ya, lain ciri lain sifat dengan 'plum', sila jangan keliru :)

sekarang sudah musim si 'mangga harum manis'
ya, harum manis terbaik setakat ni hanya ada di negeri Perlis.
kepada yang teringin yang mengidam...dah tak perlu susah hati
kuasa ada di hujung jari anda walau di mana pun anda berada...opps, kS tak jual ye :)
banyak je kat fb tu, pergi search 'harum manis' situ.

ohh, ayah kS juga punya sepohon harum manis yang masih galak berbuah.
masa dia semai anak pokok harum manis kesayangan dia tu..kS masih keanakan lagi katanya
oh, kalau nak tahu menyemai anak pokok adalah hobi masa lapang ayah kS
kalah pegawai MARDI rasanya..hehe, sebab selain menyemai baka yang menjadi pilihannya,
ayah kS juga berkebolehan untuk kawinkan anak-anak pokok yang disemainya,
jadi setiap hasil dari pokok tanaman ayah kS adalah lain dari yang lain,
semestinya sangat diminati jiran dan sedara-mara
salah satu sebab pokok-pokok tanaman ayah kS masih galak berbuah walau sudah berusia agaknya.
ramai peminat la katakan..hihi,...eh #apasalmacampromoteayahje.

Antara yang masih galak berbuah tu nun di tepi bendang peninggalan arwah tokwan kS.
bila musim memang geramlah sesapa pun menengoknya, kS sendiri tak pernah tengok, huhu
kalau tak mesti dah ambik gambar simpan sini sebagai kenangan.
sesiapa pun yang nampak, teringin...ambillah kata ayah, tak perlu nak minta izin.
alhamdulillah, semakin lebat buahnya semakin harum semakin manis tak terkata atas izinNYA.

balikkampung,

setiap kali musim, alhamdulillah...sentiasa ada rezeki kS sekeluarga untuk menjamah 'harum manis' kesukaan ramai ni.
ayah dan mak kS akan pastikan itu walau kS tak sempat balik ke kampung.
musim ni punya cerita adalah lebih kurang sama dengan musim lepas, 'harum manis' transit semalam dua kat rumah adik di Lumut sebelum kS pi ambil bawa balik sini.
musim ni sebab tak dapat nak pi menjemput, 'harum manis' datang sendiri naik bas ekspress
ke Shah Alam..hebat tak terkata.hiks,

mangga,mempelam,buah
"35kg"bersama sehelai pelikat ayah...hmm, lama tak belikan ayah pelikat :(
#terimakasihadiknsuami

You Might Also Like

5 comments

  1. bestnya ada pokok mangga harum manis sendiri...dengarnya harga sekilo pun bole tahan mahalnya buah mangga harum manis ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Syukur alhamdulillah saya ucapkan kepada ALLAH karna atas kehendaknya melalui AKI DARMO saya sekaran sudah bisa buka toko sendiri dan bahkan saya berencana ingin membangun hotel dan itu semua berkat bantuan AKI DARMO,saya tidak pernah menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini,atas bantuan AKI DARMO yang telah memberikan nomor selama 3x putaran dan alhamdulillah itu semuanya tembus bahkan beliau juga membantu saya dengan dana ghaib dan itu juga benar benar terbukti, AKI DARMO juga menawarkan minyak penarik kepada saya dan katanya minyak ini bisa digunakan untuk berbagai jenis keperluan dan baru kali ini saya temukan paranormal yang bisa dipercaya,,bagi teman teman yang ingin dibantu untuk dikasi nomor yang benar benar terbukti tembus atau dana ghaib dan kepengen ingin membeli minyak penglaris jualang silahkan hubungi AKI DARMO di 082-310-142-255 ini benar benar terbukti nyata karna saya sendiri yang sudah membuktikannya –ATAU KTIK ALAMAT BLOG AKI -http://pendidikan-merangin.blogspot.co.id

      Delete
  2. untungnya ada pokok sendiri..nak beli mahal kan harum manis..

    ReplyDelete

sudi-sudikan... :)

Like us on Facebook