kalau mama boleh, anak-anak mama "no hal" la kan ;)

bila tengok anak2 kecil kita terkejar2 sedari pagi membawa ke malam mencari ilmu
untuk keseimbangan hidup dunia dan akhirat...laju jer nak cakap kasihanlah budak2 sekarang ni
tapi...eh! kita dulu pon buat benda yang sama kan
pagi sekolah...petang belajar agama kat surau...malam mengaji quran dengan makcik sebelah rumah...
kan sama tu
ada jer masa nak main,..masa nak siapkan kerja sekolah
masa nak jugak pi sekolah petang2 jakun kat piano besarrrr kat bilik muzik..cikgu ajar petik sebaris dua...perghhh!
tu belum lagi campur masa nak pi kawad pengakap petang2..tapi tu dah besar sket dah la
ok..melalut!


so..anak2 takmo manja2 sangatlah..lelagi yang lelaki ni...memang kena hantar kat orang untuk diajar mengaji 
alhamdulillah, Allah permudahkan
Pengetua tadika yang kebetulan tinggal berjiran selang beberapa rumah ada ajar mengaji iqra/quran memalam kat rumahnya.
oh anak,..silalah rebut peluang yang dah ada kat depan mata ni ya
mama doakan...semoga semangat anak2 mama yang berkobar untuk mencari ilmu sentiasa berterusan, amin3x

You Might Also Like

1 comments

  1. aamiin :)
    sy dh letak link blog akak dlm bloglist adiwarna saya.kebetulan link akak no 72.. hihi..
    sama mcm saya ..

    ReplyDelete

sudi-sudikan... :)

Like us on Facebook