sentapan pertama si rantai

tangan kanan goreng ayam salut tepung,tangan kiri kendong aisyah...rutin sejak
menjak aisyah sangat berminat belajar masak,..ok, harini kita belajar masak dinner plate
set ala kfc ;)

tiba-tiba aisyah tarik-tertarik rantai kat leher si mama
mama: eh, naper tarik2 rantai mama, aisyah pon ada rantai,kan?
(....dulu masa aisyah belum ada rantai, memang suka nau dia tarik2 rantai mamanya)
dannnn...darah tersirap naik ke muka..seram sejuk semacam bila tersedar rantai kat leher aisyah tak ada!
terus teringat kepada si penghadiah rantai yang kini nun jauh di tanah suci,
moga atok dan tokwan sentiasa dalam perlindunganNya,...yup!tok yang belikan rantai hadiah hari lahir pertama aisyah.

cepat2 tos ayam yang sedang digoreng, tutup api..tutup selera..cakap kat aisyah, jap..ayam goreng panas lagi...sesambil dok ingat balik tempat2 yang kitaorang pergi pagi tu.

hati terdetik..nak tengok kot tersangkut kat toto yang selalu dibentang depan tv di malam hari,
buka jer lipatan toto tu,..terus dengar ada bunyi benda jatuh...alhamdulillah, itulah 
rantai aisyah.....lega seleganya.


orang cakap..bagi anak pakai barang berharga ni bahaya..kena sentap dek peragut lagi lah..sakit leher anak..tapi sebab aisyah ni suka tarik2 rantai mama...pakaikan dia rantai..baru ok,..my girl :)
Luqman pon masa aisyah dapat rantai..macam protes sketlah dia tak dibelikan rantai,
satu hari tu dapat rantai manik dalam jajan apatah..dalam goodie bag birthday kawan dia,
laju-laju pakai..tengok cermin..macam perempuan sendiri cakap,..terus simpan dalam accessories box mama, bagi mama ek?
lega hati seorang mama...alhamdulillah.

You Might Also Like

0 comments

sudi-sudikan... :)

Like us on Facebook