cabaran..dugaan,..pasti ada hikmah tersembunyi

seminggu berlalu...seorang demi seorang 
dimulai dengan yang paling kecil..


ikut pendapat orang lama..muntah-muntah dan cerryberry diikuti demam
adalah perkara biasa kepada bayi yang baru mula tumbuh gigi
tapi aisyah ada tambahan lagi...tak boleh bau atau tengok makanan..terus buat gaya nak 'huek'
apatah lagi untuk menjamahnya..
hari-hari berperang takmo minum ors..smectra apatah lagi
dan dan tu jugak luahkan balik
susu ibu semata..tu pun ada gak sessi muntah keluar juga..
ada juga yang kata..baby nak pandai sesuatu
maybe dalam proses meringankan badan untuk belajar berjalan...


adik belum sembuh..abang pulak join sekaki..
sian abang...dah la masih struggle menyesuaikan diri dengan dunia barunya


minggu kedua..gi school hari isnin,selasa dan rabu..
khamis ayah bagi cuti sebab selsema meleleh-leleh..takmo la bawak virus ke sekolah
...malam khamis tu juga..dapat muntah-muntah selepas minum susu kotak 
yang dah berhari-hari dalam peti ais
maafkan mama..leka melayan rengek aisyah ...Luqman terpaksa cari minuman sendiri


muntah dan muntah...makan minum semua keluar balik
sama juga..bukan main susah nak bagi minum ors dengan smectra tu..
badan pon bahang semacam...baik cecepat...


susut abih la badan
lega sket aisyah dah mula berminat pada makanan
si abang masih muntah sesekali 
sampai takut nak makan jadinya
dan..harini giliran si ayah pulak
sama macam aisyah haritu..muntah dan cerryberry

semoga semuanya kembali baik-baik saja...amin.


You Might Also Like

0 comments

sudi-sudikan... :)

Like us on Facebook