mama tersirap anak minum sirap?

betul lah kata orang berpengalaman..
dengan anak-anak ni kena banyak...banyakkk...banyaaaakkkk bersabar
kan dah sayu rasa hati bila tengok diorang time mereka dah tido

tadi..bukan main lagi si mama pot pet pot pet
geram dengan si abang yang asyiklah menyakat si adik
geram dengan si adik yang asyiklah nak rebut mainan yang abang tengah main
sekali disekeh si abang..menjerit bingit tak tau nak stop plak tu

time maghrib plak tadi...
si abang sekali lagi menduga kesabaran mama
diteguknya sebotol paracetamol syrup macam minum air mineral
pastu cepat-cepat buang botol kat tingkap..cakap ubat demam dah abih!
dah la tak demam...grrrr

anak minum syrup..mama yang tersirap!!!
abis sebotol minum?
maunya ke wad kecemasan jugak nanti
tapi nengok ke dia..nampak biasa saja
abis jugak semangkuk nasi goreng..suruh minum air kosong banyak2

sambil pot pet pot pet mulut si mama search cari maklumat kat internet
pastu baca kuat-kuat tang effect terlebih dos bagi si abang dengar
tau takut.
hubby sampai balik..pergi tengok botol ubat yang buang kat tingkap tu
lega bila tengok ada 3/4 lagi cecair dalam botol tu.

nasib ngko la abang..sapa suruh buat gimik takutkan mama cenggitu
kan dah kena pot pet pot pet
rosak mood cintan cintun ai bulan ni tau...


You Might Also Like

0 comments

sudi-sudikan... :)

Like us on Facebook