pinggan masterchef &jualan gudang yang sungguh mengasyikkan..err..pasemboq kokdiang is a MUST!

ini cerita petang jumaat minggu lepas
tokwan ajak paklang bawa cucu jenjalan ke Perlis

sampai arau..singgah area c-mart tu..ada satu kedai jual koleksi pinggan masterchef...wallahh
tapi macam berat sangat sebijik2 tu..ala seramik
kena pandai pilih nak cari yang ringan putih berkilat bak corelle ;)
puehati mak bebudak belek pinggan mangkuk
..terasa nak cicah mencicah plak


masuk highway...10' camtu sampai la ke kola pelih *read:kuala Perlis
kali ni ke restoren Nelayan
order..jangan tak order
coq udang..coq ketam..coq sotong pon ada..hehe
hmm..awat macam kurenggg plak tatau


selesai mencicah..cadang nak ke gerai hasil laut..depan restoren tu
belek-belek ikan kering keropok belacan sume tu
tapi gerai-gerai kat karnival kola pelih sebelah tu..sungguh menarik perhatian

dari satu gerai ke satu gerai singgah pi singgah mai
jumpa plak satu gerai yang jual baju dari gudang
sungguh gojes baju bajan anak-anak dengan harga yang sangat menggoda
stuck situ la jawabnye
sedaq2 dah nak maghrib


laju-laju balik..ikut jalan tepi laut
alahai sunset pon dah abisss
cancel jenjalan tepi laut..dah senja kot
dah cukup puehati dah dengan hasil sepetang tu :)


singgah pekan Kodiang sat
bungkus pasemboq kokdiang untuk en.hubby
kot-kot la dia lapar sampai balik tetengah malam nanti...eh,
tak lapar pon makan jugek la..
bukan selalu nak jumpa pasemboq kokdiang ni tau ;D



You Might Also Like

2 comments

  1. Aduihai.. Rindunya kampung halaman..... :( makan la sotong goreng tepung kat kola. Sedap!!

    ReplyDelete
  2. Dulu tinggal di pdg sera, mmg selalu pasemboq kodiang ni.. mmg sedap sgt!

    eh td nampak komen kat entry ROJAK, org area jitra ka? :))

    ReplyDelete

sudi-sudikan... :)

Like us on Facebook