dia yang telah..masih...terus mencuri perhatianku

sekian lama ku intai dalam diam...
sekadar mencuri pandang dari jauh...
masih belum datang kekuatan untuk menghampiri
bimbang menyesal kemudian hari
yang pasti setiap weekend kupastikan langkahku melewati tempat itu :)

minggu berganti bulan
sebok dengan aktiviti harian
ingatan padanya hilang seketika

pagi tadi..
seperti biasa ku lewati lagi tempat itu
tanpa sedetik ingatan padanya
ditemani si kecik yang beria nak mencari kereta 'Cars'

owh..dia yang tidak kutercari-cari kini di depan mata
tanpa rasa segan ku tarik tangan si kecik menghampirinya
melangkah masuk ke tempat dia dan teman-temannya yang memasing pon sangat menarik padaku
si kecikku sebok panjat kerusi dan duduk di sebelah dia
dan aku mengambil kesempatan menatap dia penuh ketelitian
*al-maklumlah sebelum ni jeling dari jauh jer

tetiba.....
aku disapa mesra oleh seorang wanita lewat 30an camtu jer kot..agaknyelah ;D
kerana aku sudah sangat jatuh cinta
terus ku tanya berapakah harga 'dia' kerana aku sangat ingin memilikinya...
dan harganya adalah harga mampu untuk dimiliki...
ingin sekali ku bawaknye pulang time-time tu jugak
dapat ku tatap hari hari

sayangnya encik suami tiada di sisi
rasanya encik suami tak kesah pon
hati sendiri pulak masih sekejap rasa nak sekejap macam taknak pulak
hanya sekali anggukan encik suami yang ku perlukan saat itu

...sudahnye
ku pujuk hati dan berlalu meninggalkan dia...jom pi cari beli kereta 'Cars' dulu
si kecik dah boring melayan kuciwa si mama

dengan langkah yang berat aku berlalu
dan sempat menoleh sekilas memandangnya...eyh!tak perlu nak sayu-sayulahhh...
kalau dia memang untukku...dapatlah nanti :D

cemana kalau minggu depan tetiba dia dah takde di situ...
haruslah kutempah yang baru dengan wanita lewat 30an itu...hehehe

*thanks, sudi menatap....ingatan padanya membuat ku angau sudah :)

You Might Also Like

0 comments

sudi-sudikan... :)

Like us on Facebook