raya a.k.a banjir

dengar-dengaq orang kat Jitra esp. area bandar, kubangPasu my hometown
dah start dengan persiapan untuk menghadapi banjir besar yang dijangka melanda bulan depan
eyh..esok dah bulan depan :)
*eyh..pasaipa ayat cam wartawan plak ni???

....kampung halamanku pon bakal terkena tempias gak ler



kalau dah bandar jitra tu bah,kan..even kiri kanan kampung bertali air...
air dari bandar tu laaa...sila-sila mai tompang lalu nak le laut,
sampai terlimpah ruah selalu masuk gak ler paras-paras buku lali...:D..itik pon tau tak syok,
ohh..masa banjir besaq tahun lepas..bukan paras buku lali dahhh
...dah paras kepala lutut, sah-sah masok umah.

uishhh...
risau besarlah makcik mak-mak menakan ai kat kampung kalau camni,
depa nak tumbang lembu terima menantu bagai bulan depan ni haa,

kite-kite yang beria nak balik kampung makan daging lembu bebanyak ni ponnn risau gak la nampaknye
...kalau tetiba banjir time tu...
uishhh..kelam-kelibut kalau air masok umah ni,

janganla time-time nak raya ni...even aidiladha..
kalau kat kampung meriah sesajaaa
..hari-hari ada jer rumah selalu tu rumah rumah rumah yang buat makan-makan daging korban
tu pasal mesti balik kampung time raya korban :)

tetiba rasa nak bbq koleksi daging dalam petiais mak kat kampong nanti :)....lalalalaaaa....

*makan daging puas-puas...balik sini mau sebulan dua takdak hati nak caribeli makan daging kot ;)

You Might Also Like

0 comments

sudi-sudikan... :)

Like us on Facebook