old time......

*google
sengkuang calit
...yum..yum...yummy!

raya aritu...ternampak abang (sekarang dah uban putih rambutnye
yang dulu dok menjual sengkuang calit depan pagar sekolah rendah....
sekarang taktaulah ada ke lagi...jalan dah betukaq jadi highway.

tiap hari memang dah siap spare dwet 2kupang ke 3kupang ntah...
rega sekeping sengkuang ni ntah lupa dah,
abih sememeh baju, kalau hari naik motor...makan atas motor tak sempat balik umah dah..
kalau hari balik dengan bas kuning tu...
okla, sempat lepaklepak makan dah abis barulah bas tu gerak...

hmmm...
dah besar ni...ea?
eaa..betul la kan, dulu kecik sekarang besarlah...

yup..bila dah jadi makmak ni
alahai...buatbuat tak selera nak makan pulak dah..stail jualjual tepi longkang ni
teringat balik dulu arwah tok...kadang tu mak sendiri pon..
akan bisingbising bila kita ni suka nauu lah membeli apa saja yang di jual tu
sekarang sendiri paham
akan sendiri yang bakal bisingbising pulak nanti....hidupkan umpama roda

*"walau setinggi mana pon kita harini...ingatlah satu hari nanti kita pasti ke bawah juge"

eyh!
sebenarnye nak ceciter harini kite makan sengkuang calit sendiri bikin punyer, itu jer :)

guna kuah rojak makB...cairlah plak;..tapi tang rasa?..makB terbaek!

You Might Also Like

1 comments

  1. sengkuang calit ? ehh macam sedap je. nakkkkkk !!

    jom singgah blog i.hehe

    ReplyDelete

sudi-sudikan... :)

Like us on Facebook