balcony 'impian'

cair hati kalau ke umah punya 'garden balcony'
lagilagilah kalau garden tu dipenuhi pelbagai pokokdaun masakan ;)
hobi makcik-makcik,kan?...eaaa...sedar diri...bukan nye mak kecik lagi..tapi maklongmakngah ni ye :D

kalau dulu....
kalau tengok kat umah yang banyak tanamtanam pokokdaun masakmasak ni,
di pasukan pule chomelsss shomelsss kat balcony lagi.....wallaaahh,
rajinnnnn nye memasak; 
eaalahh..cakap jer nak daun ape..bolehkata sume adalah;
dengan cilipadinye...daun karinye..daun kunyit, kesum..pandan...dengan serainye lagi
jangankan pokok limau purut...limau kasturi pon ade...
daun sup..bawang..selasih..parsli...rosmary....perghhh! kagum den :D

lain pulak halnye kini..
hakikatnya.....
orangorang yang jarang masak ni sebenarnye yang sangatsangat perlukan pokokdaun tu
kat laman@balcony...apa kata survey?

pasal?
pasal dah jarang masak ni, kalau dibeli..guna sekali..selebihnye?
kecut kering cenggitew jer..pastu buang..pastu beli lagi...ealahhh..apalah sangat setakat 5posen tu erk?
tapi...coba kalau ada pokok sendiri..kocik cenonet dalam pasu pon jadilah
kan ber"function"2x jadinye :D

okey!
jom tambah koleksi pokok masakmasak la pulak,
time mendung hujan cenggini..gemburgembur..bajabaja...segarbugar lah hendaknye...

ushausha..boleh tahan rega memasing kat pasaran
nak jimat boleh ajer call mak mintak tolong semaikan :D
alahai...bila nak balik kampong ni,..tak sabar nak tambah koleksi..

antara google idea susunatur pasu..tapi batubatu tu lecehlah..
kang si anak main tujutuju masok dalam pool..haa..sapa nak jawab :D
yang penting?
tahap kengerian si mama untuk melepaskan si anak berlegar kat balcony dapat di minimumkan...choops!
segala bangkumeja agen panjatmemanjat?...takmo..takmoo..


comei...comei...comeiiiiii,ada nampak yang alaala pokok pandan tu...uishh..nak..nak..nakkkk!


kecomelan pasu pon pentingkan...dah pokok tak berapa nak berkalerful..
pasu kalerkaler nilah penaik serinya.


oishhh...puehati kalau boleh dapat ala-ala "GreenBo" ni :)


*sory!..orang kampong jer kot...yang nakkk..tanam pokokpokok daun masakmasak ni :)

You Might Also Like

0 comments

sudi-sudikan... :)

Like us on Facebook