malam pertama


tanpa pampers...
yup!
kami kehabisan pampers...bukan lupa,
tapi buatbuat lupa nak beli..

bila malam menjelang
si mama pon dup..dap..dup..dap....
si anak pulak tak abis abis membebel..ghope gaya berzikir pon ada...
"pers abih...pers abih....persss abihhh"....untuk tenangkan hati...eaaa kot :)

langkah berjagajaga..
si mama lalu punggah caribalik alas getah masa si anak baby dulu
bentang kat sofa..pastu alas pulak ngan cadar kat atasnya
maka berlepak senanghati si anak kat port kesukaan sampai ketiduran
garagara menemankan si mama melayan jiwa&lara
*eyh..best plak tengok jejaka idaman malaya tu jadi jahat ...tetibe ;)

dah tengah malam...bangunkan si anak pindah masok ke bilik
sempat singgah bilik air..tetiba si anak cakap nak kencing...berbunge hati mama :D

alas kat sofa tadi tu turut pindah bersama ke katil
selamat semuanya sampai ke pagi
pepagi dah bangun dan cepat cepat kata si anak..nak kencing....
ohhh.berbungemunge hati si mama :)

malam pertama berlalu dengan si anak yang sangat membungekan hati si mama
happy tanpa secuit rasa susah
berbaloi sebab sabar menahan telinga selama ni..., 
"ditempelak merekemereka yang bangga bercerita
berjaya mem'free diapers'kan anakanak sebaik sahaja anak dah pandai berjalan.."hebatkan mereka!

*tup tup...mama dihadiahkan seketul emas kat atas karpet bulubulu lagi...pagi ni :D


You Might Also Like

0 comments

sudi-sudikan... :)

Like us on Facebook