"ketela" & ketinggalan ketapi


 @halaman umah chu Ah di kampong sebelah...

wa Tom kelihatan sedang memetik "ketela"yang kulit masih hijau untuk di buat ulam..
cicah kuah rojak makB mesti terangkat,ek :)
sebab kaler isi kat dalam dah kuningkeorenan macam jeruk betik yang ku suka beli suatu ketika dulu :D


yang masak kuning tu untuk ai..ler ;D
kat kampong betik/papaya adalah dipanggil "ketela"
*chuAh pandang semacam bila ku sebut 'betik' :)

meh nak storymory sket ;)
Semangat nau ler memulanya pi beraya ke umah chuAh,
sure banyak kek lapis Sarawak..anak menantu,anak menakan ramai keje kat Sabah Sarawak..
ohhh.....,
baru tahu..dah ketinggalan ketapi cheq ni
orang sampai ceruk kampong dah lama tahu..dah bertahun blacklist kan si kek lapis Sarawak itu,
patutlah..patut lah patut...
lelong sakan kek lapis Sarawak before raya aritu..
sampai ku naik heran tak percaya nengok ke rege..waswas tapi tak syak bebukan & tak jadi beli...

*ada hikmahnye tu...dengar kata hati...jangan asyik dok ikut kata nafsu semata(peringatan utk diri sendiri)"

You Might Also Like

0 comments

sudi-sudikan... :)

Like us on Facebook