kawenkawen di hari raya

Ahad masih kat kampong weyh...reason?
saje nak kurangkan kesesakan kat highway..kasi depadepa yang dah start keje on monday balik dulu :)

alasan semata...huehuehue,
benaonye nak pi majlis sambut menantu anak sulong MakNah(kazen mak) kat Kangar.

sekarang orang dah tak cakap nak pi makan nasi minyak dahhh..
lately..tuan umah lagi suka hidangkan nasi beriani la, tomato la...hujan panas la & ntah memacam lagilah nama komersial diorang.."persaingan sihat para catering pastinye" ;D


 anak sulong MakNah yang tak penah ku tengok seumur... dipayung oleh si adik dan di apit ayahbonda

pic iparduai sepupu ni harus kena zoom(tapi blur la plak), kang orang lama bising orang muda sekarang dah tak kenal sedaramara,..sampai dah langgar bahu pon pon tak kenai la sedara kita rupenye,
biar orang tak kenal kita, kita jangan"toksah dok sombong tak tentu hala"

 sampai terus makan..hujankan :), alamak..tak dapatlah nak nunggu tengok pengantin bersanding kalau camni, 
tetamu makin ramai...elok kita berangkat polang.

mak  & the gang..hehehe, sebbaek ada 4 kerusi kosong depan pelamin tu..tu yang kureng sket bila buat kenduri kawen kat umah taman tambah plak kalau hujan..cecepat balik la jawabnye.

First and last jumpa hujan sepanjang kat utara
tu pon sebbaek ke kangar..balik jitra..kering kontang la kita

"lega hati tuantuan bendang sebab kebanyakan padi dah masak keemasan dan menunggu hari untuk dituai 
(drebar mesin padi nak beraya sat ;)...kalau hujan, alamatnya tak senang duduklah tuantuan sawah padi tu,kan".....

You Might Also Like

0 comments

sudi-sudikan... :)

Like us on Facebook