Jumaat masih di kampong :)

kalau kat kampong..
asal jumaat jer adalah yang datang menjemput makan kenduri lepas solat Jumaat.
raya ke 4 haritu..chu ey' buat akikah untuk cucunya..makan kambing lah depadepa...
rugi betol orang tak makan kambing ni...
tapi en.suami cakap tak dapat beza pon mana satu daging mana satu kambing,
duadua masak kari berkuah pekat....okey jer, takde plak kejadian luarbiasa si en.suami petang tu :D



dapatlah temankan si isteri ke Bukit Tangga..
open house kat umah seorang teman sekolah, sedorm kat asrama...
berpeluang pulak menjejak kasih sorang lagi teman sekolah yang langsung tak penah jumpa lepas abis sekolah....
memasing anak dah dua tiga...ai juga baru sorang..
ehem..ehemm..tapi sorang kat luar..sorang masih kat dalam lagilah..insyaallah, moga selamat semuanya. Amin.

Balik dari Bukit Tangga, ada pasar malam kat Napoh.
teruja dapat beli sate comeycomey..50 cucuk baru 20henggit,
okey kot sesekali beli sampai 100 cucuk pon tapi mak selalunya marah kalau beli makanan luar bebanyak...tak sedap sket..terus takdak sapa mau abiskan..kan membazir tu.
bila balik makan..ohhh sedap jugak,nyesal pulak tak beli lebih sket...
boleh tahan jauhnya nak ke Napoh lagi sekali.

*lenkali kalau jumpa lagi akak jual sate tu, kena snap gambo dia kot..biar senang nak cari bila 
ke memana pasar malam area Kubang Pasu,....confident sket nak beli bila dah tau memang sedap :)

You Might Also Like

0 comments

sudi-sudikan... :)

Like us on Facebook