cer citer aidilfitri datang lagi ;D

tahun ke 4 ber aidilfitri dengan status isteri
kali ke 2 ber aidilfitri bersama family en.suami
tahun ke 2 ber aidilfitri tanpa MIL..."sebbaek pepagi sehari sebelom raya bekempatan ziarah pusara MIL,  kurang sket rasa sebak tatkala memohon maaf dengan FIL di pagi aidilfitri"

lepaking umah FIL...settle makanmakan, salamsalam, tukartukar sampul duwet raya...
memasing pon mula buat hal memasing dengan aktiviti memasing....
"alahai tu yang tak best bila beraya kat bandar,nak beraya ke manalah sangat, 
sedaramara sume awalawal dah balik kampong"

tu pasal la...tiap tahun tetap balik kampong even tahun tu giliran beraya kat bandar...sorry 'B' ;)
jumpa ipar duai jap kat umah FIL, tengaharinye dah gerak balik kampong...
ooo..aidilfitri kali ni dapat lagi sorang anak buah...singgah jap seksyen8 jengok anak buah yang baru 9hari...nyenyak tido..'Iman Haikal' nama diberi...cucu FIL yang ke 9 :)

sooo..hari raya pertama...beramailah kita di lebuhraya...kejapkejap jammed, keta terbalik terbaring pon ada kat highway hari raya pertama haritu, sian nengok driver yang siap bekopiah bersampin nak p raya sebok dok keluarkan segala beg, tepawe kuih bagai dari ketanya yang santai berbaring di tepi jalan...

sampai kampong FIL kat Batu Kurau, dah petang pon..ramai kat situ
salamsalamsalam..sedarsader dah malam
"takdan nak snapsnap panorama senja petang aidilfitri macam 2 tahun lepas"

Usai maghrib..makanmakan,...en. suami cadang nak bermalam ramairamai kat Batu kurau jer
tapi hati ni tetap tak senang duduk...ketupat palas mak kat jitra melambailambai dah tu ;D

lepaking jap, Luqman pon dah tak kuasa nak dilayan, macammacam hal,
angkot masok keta okaylah dia,
kol 9 lelebih gerak balik Jitra...:D
jenjalan malam kemerdekaan..tapi takdok sesapa aiihh nak sambut merdeka malam tu.

detik 12malam sampai bandar jitra..
nampaklah seketoi dua orang dok main bunga api+mercun "raya merdeka"

sampai umah makayah.....
hanya kerlipan liplap lampu raya yang menyambut kepulangan kami,
orang dalam umah sume dah terlelap..penat tunggu tak sampaisampai ;D

Paklang sekeluarga pon baru jer gerak balik ke selama, kata mak...

*alahai...
berepisodlah nampaknyee, udah berjela..ghopenye baru abis ce citer raya pertama :D


Selamat hari raya aidilfitri
thanksss pada yang sudi membaca...bila masok bab bab kenangan, berjelalah ia...;)

You Might Also Like

0 comments

sudi-sudikan... :)

Like us on Facebook