hukumnya 'haram'.....


 terpana..terkesima..terkaku...adakah cuma ai yang tidak tahu menahu?

itulah...lenkali kalau taktahu kena ler belajar, bak kata orang cerdikpandai...
"jangan beralasan anda Jahil!"

...sebbaek cepat insaf dan pasang niat mahu belajar untuk kebaikan..alhamdulillah.

yup..dengan segansilu ai mengaku,
ai baru tahu yang haram hukumnya kita mengadakan majlis meniup lilin untuk menyambut harilahir...



*google

dan,
yang haram itulah dunia ai suatu ketika saat mudaremaja..zaman huha huha,ollallaaa sume tu la ;p

tetiba teringat satu pesanan arwah tokwan dulu,
bila blackout kalau kat kampung, pasang lilin..bila dah okey..masa nak padam api lilin tu, tokwan mesti pesan "jangan dok 'churp'(tiup) api lilin tu, satgi gelap hati kot!"
see see...cepat betul lupa pesanan tokwan ;(
congak sendiri ler...gelap mana hati kita, dah ler siap pacak lilin ikut bilangan umur pulak tu...
dengar pon dah ngeri ni aihhss...

Bersyukur sangatsangat, tidak pernah tergerak hati untuk meraikan birthday party bertiup lilin bagai buat Emir Luqman..dah 2tahun setengah pon umur dia...makanmakan kek ada ler...

tapi....
camner plak bila kita dijemput kenalan untuk meraikan birthday partynye???
kang anak tengok..diorang boleh tiup lilin kenapa kita tak boleh...camno nak fahamkan anak 2tahun setengah akan halal/haram ni......???


*tetiba terperasan pekataan "churp" tokwan ai tu....
  meluas sekali penggunaannya sekarang, "churp churp"..erk ;p

You Might Also Like

0 comments

sudi-sudikan... :)

Like us on Facebook