Puuuulang..marilah pulanggg....

Pulang menjengok ke kampung setelah beberapa berapa purnama tak pulang menjengok. 
..kira ni baru kali pertama lah nak pulang menjengok selepas banjir besar melanda utara haritu...
balik kampung ponn nak ajak en.garmin ker?
..layankan ajerlaa, kalau bab touch sana touch sini tu, dialah raja.

seharian di perjalanan..dah nak sore pon belum nampak tandatanda nak sampai lagi..mana taknya...kalau dah matahari terpacak atas kepala baru nak gerak keluar rumah :)
sudahnye..dah gelap nak masuk isyak baru jejak desa yang dirindukan.

esoknya..cuaca cantek sekali..apa ye nak buat bila kat kampung selain keluar jenjalan taktau pulak mahu ke mana..sesekali balik kampung tu..dok ler kat kampung..ni satsat nak ke situ la..ke sana la...saja jer..:D selalu sangat dah asal balik kampung jer mesti nak cite pi situ la, sana la..pekata kali ni cite perihal kampung plak...suasana kampung...ronda keliling kampung...hehehe, macam ai jer yang ada kampung, kannnnn ?

yang nampak atap jer tu,..reban ayam kampung tuuu...gambar ayam takde la pulak..tauu, kan..ayam kampung ni,siangsiang depa sume kuar jenjalan cari rezeki, takdenya yang dok memerap dalam rumah depa tu..kecuali la bakalbakal ibu yang tengah mengeram telur..:D
tapi tokleh beraniberani dok pi jengok..mau riuh sekampung dia beketoq'..


hurmmm...tiap kali balik kampung mesti kena meronda keliling umah jengok pokok sana intai pokok sini, bestnya kalau musim buah tak tercerita laaa...tapi hujung tahun camni..cuma pokok pisang..pokok jambu..ada laa..spesel sket bila jambu keling wa Timah kat tepi taliair sana menyambut kepulangan ai dengan meriahnya kali ni..lebat buahnya sampai lentoq' dahan mencecah tanah...Luqman pon boleh petik sendiri...

perghhh..dapat cicah ngan kuah rojak makB..mau abis sepokok ni kang :D


sempat pulak snap Luqman dan ayah memasing dengan muka bangun tido tak mandi lagi...sejuk maaa..lagi laaa..nak mandi air kolah kena tunggu tengahari sket..baru syokkk :D
 cadang memula tu nak seberang taliair tu..boleh pi bergambar kat sawah tu tapi macam tak confident plak nak lalu titi peninggalan arwah tokwan ai tu,dengan nak berdukung lagi....


Lepak kejap tengok air sungai, balik ke belakang umah..bagi Luqman berkenalan dengan ikan kapi yang berkalerful tu..suka bila dapat bagi ikan tu makan...


pastu Paksu eddie kenalkan pulak Luqman dengan ikan haruan..hasil pancingan dia ler tu...


Pastu..jeng..jeng..jeng..kenal tak?..kenal tak?...ala wonderpets punye team member la tuuu, ntah apa ke nama nyee?...ooo dia datang masa banjir hari tu ler...ntah dari mana, anak sapa laa ni..tapi jangan bimbang...dia dijaga rapi oleh Paklang Luqman...

dia makan ikan lerrr..bukan makan saderi macam dalam wonderpets tuuu...
hehehe..pandaipandai ler bawak diri,ngko tu kat kampung..yer dak? 


occay tunjuk aksi terlentang sket laa...alaa..macam yang kat dalam wonderpets tu...
hehehe..excited maaa..first time tengok la katakan :D
occay ler....macam terlebih merapu sudahhhh..kita sudahi kat sini dulu lah yer...esokesok sambung lagi...
selamat bercuti di hari terakhir 2010!

You Might Also Like

0 comments

sudi-sudikan... :)

Like us on Facebook