makanan darat....makanan laut

encik hubby cakap...salahsatu cara untuk kurangkan toksin dalam badan....is
bila makan tu..elakkan makan makanan darat bersama makanan laut.....
ooooo..ai penah dengar pasal ni..dari sudut islam lagi, pun menyuruh kita elakkan makan keduanya sekaligus...
yer,..penah dengar tentang ni dari satu ceramah agama oleh seorang ustaz pepagi kat tv jer,
bagus belajar dengar-dengar ceramah ni...cuci minda..cuci hati :)

Kesimpulannya....
hari ni lunch berlaukkan sume makanan laut jer laaa, tak payah nak tambahtambah..ayam ke..daging ke..ikan?
ikan kan dari laut tu..tapi takpayah ler..kang hari hari makan ikan pon nan ok juge :D

ermm...antara makanan laut masak simple simple di hari sabtu..is..

kari udang simple 
sotong goreng tepong cicah plak dengan.....
kuah ketamm..ermmm...
ermmm.sedapnye mee berkuah ketam, kan?...ai sukeeee tuuu...
ada tak sesapa yang tau kat mana boleh dapat mee berkuah ketam terbaekkk punye?

You Might Also Like

0 comments

sudi-sudikan... :)

Like us on Facebook