di suatu hari ahad...

oooo...hari ahad yang ini bukan hari ahad yang kemarindulu tu, tapi hari ahad yang sebelum hari ahad yang kemarindulu tu..:D
ayat agak keling :0... mungkinkah sudah telebih makan jamboo keling???
harap dapat pahampahamkan ler..
keling ke, melayu ke cina ke apa ke..kita kan satu Malaysia :)

takpa..takpa..nextnext entry nanti bakal menyusul cerita perihal jambo keling tuu..
entry kali ni mai becerita perihal di suatu hari ahad dulu ya yer ;D

cerita jalanjalan..mestilah best..best kepada yang pi jalanjalan ler,
yang dok baca ni,...hurmmm..best tak?...best tak? :D

jalanjalan ke mana?..meh tepek pic dulu...
haaa...rumah sape tu, ntah?..rumah melayu yang masih lagi kekalkan ciri kemelayuan, tradisional negeri Melaka...hambekk..culangcaling dah susun ayat tu.tapiii..
bukanlah bertandang ke rumah ni sebenarnya, tapi ke rumah yang selang sebuah dari rumah dalam gambo tu...
yuppp..ke sini, menjoinkan diri bersama rombongan pengantin ke majlis sambut menantu kat situ..Kota Kuala Linggi.
ingatkan bila pi majlis kat kampongkampung cenggini..dapatler ushausha kelainan depa..kotkot ada lagi terselit adat perkahwinan melayu melaka ker?...err..tapi nan ado ponn..sume pon yang moden..berkatering bagai ;D
erk?...sila abaikan muka mama bunting tanpa secalit penyeri tu yer :D

Opsss..lupe lak nak citerciter sket..
rombongan pengantin perempuan yang reramai tu..jauh datang nun dari utara..penuh ler sebijik bas Persiaran depa mai..ala-ala rombongan cikkiah la tu..
sukusakat makmak menakan ai pon ada ler sama dalam ramairamai tu..tu yang ai tompang join sekali tu, tapi datang sendiri dan jumpa dekatdekat situ laa..
naknak pulak pengantin perempuan tu dua sepupu ai...tu yang laju jer pi tu..tapi dengan bantuan en.Garmin ler..kalau tak entah sampai ke tak..memang dah ke tepi laut pon tempat tu..
Bila dah jumpa dengan rombongan bas Persiaran tu..terus depa hulur sedulang hantaran kat ai,..pelagi..join berarak bersama pengantin ler kite..Luqman dan ayah..pulak join para photog..snap gambo mama bebanyak yer :D

huhahuha kat situ..selesai bersanding..selesai bertepongtawar bagai...selesai makan..bergambar lagi..beramah mesra bagai...okey ler letak sekeping gamba pengantin la yer :D
...geng rombongan pon dah nak gerak dahhh..sesi berjalan berputar mengelilingi Melaka la pulak...depa ;)
ai dan lelain yang datang sendirisendiri tu..pon gerak buat hal memasing ler pastu..malas pulak nak men'jammed'kan diri kat tetengah bandar Melaka tu..pahampaham ler ahad kan?


Alangalang dah pi reverse kat muara hujung jalan tu..singgah jap snapsnap tanda penah sampai situ..:D
occay..jom snap pic Luqman dan ayah bebanyak sket kat sini..yer la kat majlis kawin tu asyikasyik snap mama jer ponnn :D





Puas snapsnap..nak kemana kita ni,..takkan terus balik kot?..alahaiiiiii
papehal ponn cari surau ke masjid ke selesaikan yang wajib dulu...lastlast jumpa masjid..kat tg Agas kalau tak salah ingat..ontheway nak ke PD ;D

...sambung cerita ke PD la pulak lepas ni..see yaaa :D




You Might Also Like

0 comments

sudi-sudikan... :)

Like us on Facebook