senyuman itu....

...dalammmm banyak2 jenis senyuman yang selalu kite jumpa...senyum yang terbaek adalah senyuman hati, setuju tak?
ingat lagi dengan lirik lagu dalam satu iklan Maybank???
senyum seindah suria yang membawa cahaya,
senyumlah dari hati duniamu berseri...
senyum umpama titian dalam kehidupan
kau tersenyum..ku tersenyum..dan kemesraan menguntum
senyum kepada semua
senyumanmu amatlah berharga
senyum membahagiakan
dengan senyuman terjalinlah ikatannnnn :)

cemana nak tauuu erk?..senyum seseorang tu..adalah senyuman dari hati..senyuman yang nampak..ikhlas ke???
mestila kena tengok tang mata dia tu,..apabila matanya mengecil, sambil tersenyum dan merenung ke dalam mata kite..haaa..boleh nampakkan keikhlasan di situ.Kita boleh nampak seolah2 mata dia turut tersenyum...biasanya senyuman ni datang dari orang yang rapat/sayang kite jer..erk?
betul jugakkan...mimik muka kitakan berubah-ubah mengikut perasaan kita.macam kalau tetiba terkujat yang amat..mata tu haa..terbeliak gitu...dah la mata terbuka sebesar yang boleh+kening menaik dahtu mulut lagi ternganga..perasan tak?
kiranya kalau nak tau senyuman dari hati ni..datang sekali satu pakej senyuman pada mata skali :)
Malahan...senyum ni,..sambil cakap telefon pun kita kena senyum..dan orang yang bercakap dengan kita dapat tau ..haa, senyum jugak bersangkutan dengan suara..dengan cara,dengan nada suara kita agaknya..
Hebatkan penangan senyum ni...senyum kan sedekah..:)

bila dah kata senyuman ni dapat menggambarkan perasaan kita,maka bolehla kite kenalpasti emosi sesapa yang senyum kat kite,kan..ngehnguehngeuhhh :D
kerana walaupun seseorang tu senyum..tidak semestinya dia gembira...naktau dak cemana???
okeyh..senyuman yang tak menampakkan gigi...senyum basic nih!ni senyum kepada dirinya sendiri..senyum setakat senget2 bibir..nampak sangat tak ikhlas,kan,..kene paksa senyum ker???

next is..senyum yang menampakkan gigi atas sahaja???.....biasanya terjadi bila tertembung pandang dengan seseorang yang dikenali, kira rapat jugak la kot :D

seterusnya senyum yang dedah semua gigi atas dan bawah.sesetengah tu..sampai boleh nampak gusi kaler pink ke ungu?..habih sengih la ni..haaa..ni memang menggambarkan orang tu memang tengah gumbira sangat2..mata mengecil dan seolah2 terpejam gitew.

okeyh..inilah antara pelajaran mengenai bahasa senyum kta untuk kali ini, sehingga berjumpa lagi..senyum2lah selalu..

You Might Also Like

0 comments

sudi-sudikan... :)

Like us on Facebook