oh..hoo..si jantung hati

tuu..coba kau cobaaa..belek bebetul yang kaler coklat kehitam-hitaman aka kehangit-hangitan dikerjakan dek mama..hehe..nak kasi garing punya pasal..yang hangit tu rempah perapan jer..itulah peberetku..masyaallah, bertahun dah pantang mendalah ni..semenjak dok check perut masa mengandungkan Luqman dulu laa..dah doktor++ kat Umra tu..cakap JANGAN!..janganlahh..sibbaek tak pulak termengidam ke mendalah ni...
hmm..memandangkan Luqman pun dah 18 bulan lebih..dah minum susu formula jugak sekarang, maka mama pun ngambek peluang ni melanggar pantang tu..makan sepuasnye, yo laa..goreng sendiri, puehati.kalau yang beli punyer...takdak selera plak..mendalah ni kuat baunya..dan nak kena cuci yang kena caranya..barulah bau dahsyat tu ilang..barulah selera nak makan tu datang...heheh, biasaklaa..ngengada sesekala:D

kenal tak korang..apa ke bende tu..itulah si jantung dan hati ayam..kira organ2 dalaman ayam laa,ada orang cakap tak bagus makan bendalah ni, ada plak orang yang cakap bagus makan bendalah ni..tapi bila doktor cakap "Jangan makan"..uishh..bersungguh mama pantang.Bendalah ni memang tak boleh sekali hadap bebanyak, muak..seketoi dua pun jadilah,lepas gian, bak kata sapa ekk..erk???
ni..gara2 pi Hero ahad haritu la, yang boleh jumpa bendalah ni..fresh lagik..tengok sendiri pemotong ayam tu keluarkan organ2 dalaman ni dari montot ayam2 kat meja dia tu..terasa teringin sesangat..:)

You Might Also Like

0 comments

sudi-sudikan... :)

Like us on Facebook