..bukit ayaq takdak ayaq!!!!

Yeeehaaa!..ini cerita di hari kedua Luqman dan family nun di utara tanahair..kalau semalam dah sampai balik ke Jitra, Kedah Darul yang aman..hari berikutnya kami naik lagi ke utara..ke negeri Perlis..kat kayangan nun haa, jangan memain..heheh.

Mama ada gak terbaca semalam masa blogwalking sana sini sinun..ada bloggerss yang balik pi utara kata memang tengah hangat lit lit kat Kedah la ni..tapi pada mama..memang la panas kalau pi dok diri terpacak bawah terik matahari tu..tapi kalau dok dalam umah "tadak aircond ya"..atau dok berteduh kat bawah pokok..woiii bestttt! angin timur menderu-deruuu, macam kat tepi pantai..
hmm..mungkin la sebab mama balik ke kampung..di kelilingi sawah padi..kalau balik kat area bandar tuu,sahih la panas...di kelilingi hutan batu bata..ye dakk?
Oooo...tapi entry kali ni..mama taknak cerita tentang kampung dulu..Tungguuu!next entry k?
Kita ikut tajuk entry kat atas tu laaa..
jom!ikut Luqman sekeluarga gi main ayaq kat Bukit Ayaq yang tak brapa nak ada ayaq..Kuikuikui..kemarau dahhhh...sila jimatkan air yeaa.."pesanan penaja"..selingan sat..heheh

So..sambung cerita..selesai la dok bersiap2..masak bekalan sume..ayam,ikan..bagai yang telah diperap untuk di bbq kat sana..
khemah pun bawak gak..arang..segala pinggan mangkuk..abih kami angkut..macam takmo balik dahh..memusim panas memang la syiokk abihh kalau dapat pi dok berendam kat kaki2 bukit cenggitu..
dalam dok sebok2 usung angkut masuk keta..Paksu+maksu dan anak2 pulak datang..pelagi..diorang pun kami angkut..
ajak pi makan tengahari kat Bukit Ayaq...3 kereta la kami ke sana tengahari tuuu...memang kering abih pokok2 kat Perlis tuu..
sampai ke destinasi...banyaknya kereta kat parking luar lagik...ramai la orang kat dalam tu yerr!

Jom layan gambo2 perkelahan kami tuuu..

Lepas jer dapat chop tempat..terus start buat bara api dulu..memasing dah lapar sangat dah tuuu..kenalkan 3 pak menakan Luqman sebelah mama..Chu Zeddy dan Alang Zaimie..yang baju belang2 tu Pak Ngah..


Pak ngah dan mak ngah sebok bakar membakar..sambil diberi tunjukajar oleh tokwan..Luqman plak tengah check kedalaman air ngan ayah.


Luqman dan mama yang awal2 lagi dah main air..tok plak baru nak basahkan ponggong jer?


Luqman bersama mama dan mak ngah...dah start makan dahhh...tok baru nak buat sirap..


Antara yang tinggal dan sempat di snap gambo..nyaa....oleh ayah Luqman.


Pose istimewa mama dan Luqman kat celah2 batu tuuu...baru la boleh dikatakan mandi ayaq terjun..kat celah2 batu tuu, okey gak time tak berapa nak ada ayaq ni..kalau tak ngeri gak nak pi dok kat situ..


Laju boleh tahan takdak2 ayaq pun..floater Ben10 luqman ni pun macam dah tak terpegang lagik dek mama...cemana
la nak bagi Luqman dok atas tuu..risau gak...tak tekejar plak nanti..


Pose Luqman yang kesejukan setelah puas berendam dengan mama..ngantukkk nyer mata..dah 2-3 kali bawak masuk pi
dok berdodoi dalam khemah, taknak nya tido..


Luqman's mak ngah bersama husband..Luqman's Pak ngah looorr..


iskh...Pak ngah tu tengah layan blues..sensorang..bila nak terjun tuuu..kerohh la ayaq tang tuu..kalau pak ngah tu terjun situ.kuikuikui


You Might Also Like

2 comments

  1. ooo..sempat juga g mandi manda yea...kami pun sama...sampai sedim nun!hikhik

    ReplyDelete
  2. tak penah sampai lagi sedim tuu..macam best jer

    ReplyDelete

sudi-sudikan... :)

Like us on Facebook