...biar buruk rupa, janji.....???

..hmm..tengah belek2 gambo masa kat kampung tuu..cadang nak buat entry tentang kampung,..tetiba terpandang kat not senggit "bak kata arwah tok mama" yang terbiar sayu..tersepit
di antara koleksi bahan bacaan mama tuu...tengat balik cemana not senggit ni berpindah menjadi milik mama
sampai ke hari ni...bertahun..tahun sudahhh..mama tak pasti kenapa mamak cashier tu bersungguh nak kasi not senggit ni ke mama..
bersungguh2 mama bertegas nak dia kasi not senggit yang lain...yang sedikit lebih baik dari yang ini...dan bersungguh2 jugak
mamak tu bertegang urat leher taknak tukar yang lain..ntah mana dia dapat yekk...akhirnya sampai ke detik ini mama dah taknak jejak kedai mamak tu lagikk...
mama bukan apa..tak sampai hati nak hulur ke orang not senggit yang dah seuzur gini rupenyer...maka, tersadai kesayuan
laahh not senggit tuu..menanti hari2 terakhirnya..Luqman pun mama tengok tak penah tergerak hati nak sentuh not senggit ni..nak masuk album..Huh..menyakitkan hati ajer!kesian plak kat not senggit yang tak bersalah tu.kekekekkk



itulah manusia..nak yang santekkk ajer...yang buruk?..jangankan nak simpan bebaik..pandang pun nak tak nak ajer...
hargailah..walau seburuk mana pun ia...biar buruk rupa...janji hatinya tetap baik...ikhlass...
not senggit mama ni pun...tetap bernilai sampai bila..bila..walau seusang mana pun ia...fikir2kan lahh bersama :)

You Might Also Like

2 comments

  1. salam..dtg singgah cni...anywat tq dtg jenguk blog mama tisya

    ReplyDelete

sudi-sudikan... :)

Like us on Facebook