Luqman kena selsema...?


buat julung kalinya luqman terkena virus selsema pada usia 11bulan 12hari..>< kul 230am dia terjaga dari tdo untuk menyusu tapi tak dapat menyusu dengan selesa maybe sebab hidung yg tersumbat..terus dia bangun dan ganggu ayah & mama yang dah nak terlelap...oppss, kena alert ni,takut peristiwa jatuh katil berulang lagi..tapi tak lama lepas tu..dah mengantok kot..minum susu sket dan terlelap.zzzzzzz..
..bangun pagi,..merengek jer sepanjang hari..kejap2 bersin..alhamdulillah selera makan ok jer..tapi air mata, air hidung toksah cakap ler.meleleh2...marah2 plak.. kita curi2 lap muka dia, lebih2 lagi kalau guna tuala yg dilembabkan.
..malam nya..lepas isyak, ayah terawikh sendiri kat umah, pastu gi klinik...nasib baik Poliklinik An nisa kat Alam Budiman tu buka 24 jam, senang la sebab dekat ngan umah...lasak bukan main masa jumpa doktor..siap bertegur sapa ngan kakak2 yang bagi ubat ikut tingkat tingkap kecil kat klinik tu...Luqman ni, pantang nampak kakak2 yang cun mesti nak ditegurnya...tapi ngan bahasa dia sendiri la..”hanya dia yang paham..:)”
…..balik umah, time nak makan ubat..perrghhh,..jenuh ayah nak pegang tangan & picit mulut..paksa rela jer..makan ubat tu.ubat cecair tu manis kot, sebab tak dikeluarkan plak bila dah masuk ke mulut..ingat lagi masa umur Luqman ni bawah 6bulan..banyak kali kena gi cucuk itu ini..balik je doktor dah bekalkan ubat kot2 demam lepas cucuk..oishhh..lagi susah..ubat dah masuk ke mulut pun..disembur keluar semula...alhamdulillah..dah besar anak mama..dah semakin pandai makan ubat yeeee...
nyenyak jer tdo pastu..mesti dah lalok ubat ler ni..selamat malam sayang mama..cepat2 sembuh yaa..next appoinment 4th sept.,..kena check influenza kalau masih tak sembuh..Ya Allah minta dijauhkan..Amin..

You Might Also Like

0 comments

sudi-sudikan... :)

Like us on Facebook