"....ayam percik rindu mak...."


...ermm, teringat lg ramadhan tahun lepas, time tu bercuti kat kampung menunggu hari untuk bersalin si luqman ni ler..apalagi memacam mak masak, special jer tetiap hari...tahun ni ramadhan datang lagi..dah dok umah sendiri ni..mak jauh nun kat kampung,apalagi terkenang2 ramadhan lepas.
...Gara2 rindu sesangat kat ayam percik mak, akhirnya mama luqman berjaya meng'copy..paste'ayam percik tersebut kat dapur umahnyer..panggang jangan tak panggang..biar dapur gas..bukan pakai arang dan panggang kat bawah pokok mangga macam kat kampung...rasa nyer tetap ada pada kuah yang dicurah ke atas ayam yang dah siap dipanggang tu..
...lawan nyer plak,kenakan bersama nasi carot..ermmm alhamdulillah menjadi jugak..tapi tadi tengok chef Liza masak kat tv..dia kukus plak nasi carot dia..ermm,nampak menarik..tapi mengenangkan sekarang ni masak pun berebut2 jer ngan si luqman ni..biar ringkas je la..janji sooodapppp.

You Might Also Like

0 comments

sudi-sudikan... :)

Like us on Facebook